Tikkurila aasta värv 2023 on valitud!

Tikkurila
Sisuturundus
Foto: Tikkurila

Õnnestunud värvivalik on see, mis kroonib kodu loomise või selle uuendamise suure mahuga töö. Värvifirma Tikkurila on selles meile kõigile, aga ka sisearhitektidele abiks, pakkudes nii aasta värvi kui sellega sobiva värvipaleti. Alanud aasta värv on vanaroosa V413 Rosy Moment ehk roosiline hetk.

„Me soovime inspireerida nii kodusisustajaid kui sisekujundajaid. Meie värvispetsialistide läbikaalutud toonidevalik lihtsustab lahenduste leidmist ning julgustab ühtlasi proovima ka uusi värvitoone ja -kombinatsioone,“ tutvustab juba 2016. aastal alustatud traditsiooni Jaana Pärn, AS Tikkurila turundusjuht. „Jah, me tahame olla suunanäitajaks värvimaailmas, pakume välja värvitoonid, mis on hetkel moes ning ühtlasi ka näitame, kuidas võiks neid toone sisustuses kasutada ja ka omavahel kombineerida. Selles on igaühele abiks ka meie uus tasuta mobiiliäpp Tikkurila Colour Master.“

Aasta värv Rosy Moment kannab endas 2023. aasta sõnumit: anname üksteise elule värvi. Värvitoon V413 Rosy Moment on valitud Tikkurila Symphony värvikaardist, mis on juba aastaid hästi tuntud enamiku sisekujundajate hulgas. Värvikaardis on kokku 2436 värvitooni.

Foto: Tikkurila

Lummav värvitoon, millest õhkub soojust ja hoolivust

„Aasta värv, pehme varjundiga tuhm vanaroosa V413 Rosy Moment, on toon, millest õhkub soojust, sõbralikkust ja empaatiat ümbritsevate inimeste vastu. Nii nagu nimigi ütleb, on see roosiline hetk; samaaegselt nii õrn kui jõudu andev. Igapäev muutub “roosiliseks hetkeks” kui sul on ümber toetavad ja olulised inimesed,“ toob Jaana Pärn esile soojalt soovitatud värvi tundelisema poole. „Aasta värvi valimisega juhime inimeste tähelepanu sellele, kui olulised on värvid meie elus, kuidas need toonid, meid mõjutavad. Me ei paku välja lihtsalt trendikaid värvitoone, vaid meie jaoks on väga oluline ka lugu, mis on seotud nende toonidega ning sõnum, mida tahame omalt poolt öelda maailmale.“ Jaana Pärn lisab, et aasta värvi valimise üks eesmärk on ka, et inimesed muutuksid teadlikumaks oma ümbrusest, et arutleksid rohkem värvitoonide teemadel.

Pole ilmselt põhjuseta väide, et kauane ja suure mahuga värvitootja avaldab oma toonivalikuga märgatavat mõju meie ümbrusele. Küsimusele, kas Tikkurila on nagu mõni Milano tippmoemaja – uue moevoolu etteandja, vastab turundusjuht Jaana Pärn: „Usume küll, et Tikkurila mõjutab ka omalt poolt sisustustrende. Samas võtab Tikkurila aasta värvitooni ja kollektsioonitoonide valimisel loomulikult arvesse juba mujal maailmas nii-öelda õhus olevaid sisustussuundumusi.“

„Pean heameelega lisama, et meieni on jõudnud paljud Eesti inimeste lood, kus on saadud inspiratsiooni Tikkurila trenditoonidest ja isegi kogu korterile selle järgi värvilahendus valitud. Meil muidugi ei ole konkreetseid numbreid öelda, kuid oleme rahul, kui kasvõi mõni inimene leiab oma kodule värvilahenduse Tikkurila kollektsioonist,“ märgib Pärn.

Foto: Tikkurila

Kindla peale töötav värvivalik

Muidugi, vaid ühe, olgugi eriti moeka tooniga pole võimalik kogu elamise sisekujundust lahendada. Siit algab ju igaühe jaoks peamurdmist valmistab probleemidekimp: kõik kõigega kindlasti ei sobi, aga nii-öelda objektil täismõõdus järeleproovimine on üsna töömahukas, kallis ning ka mitte eriti meeltülendav meetod. Selle ülesande kergendamiseks on firma lisaks aastatoonile teinud veel mitu vajalikku sammu oma elule värvi andjate abistamiseks. Peamine neist on aasta värvitooni kõrvale ka kollektsioonitoonide valiku lisamine. Need värvitoonid on mõeldud kõik omavahel kokku sobima ning üksteist täiendama. „Nii on selle aasta Rosy Momenti kõrval kollektsioonis veel kaheksa tooni. Selline lähenemine muudab värvitoonide sobitamise kasutajale väga lihtsaks ning välistab ka ebameeldivaid üllatusi. Nimelt pole üldsegi harvad juhtumid, kus vähese kogemuse tõttu annab inimene maalrile tooni kätte ning kui sein või mitmed seinad valmis on, siis on ehmatus nii suur, et lastakse kõik üle värvida,“ selgitab Jaana Pärn. „Toonid on mõeldud kasutamiseks kas eraldi või koos ning need sobivad nii suurematele pindadele, nagu seinad ja laed, või väiksemate detailide jaoks.“

„Meie toonivalikuga saad anda kodule läbikomponeeritud üldilme: näiteks kas külmades rahulikes toonides skandinaavialiku või ka julgetes soojades toonides lõunamaisema ilme. Mul oleks üleskutse: ümbritsegem ennast värvitoonidega, mis mõjuvad ühtaegu toetavalt kui annavad ka energiat!“

Foto: Tikkurila

„Rosy Momenti tooni sõnum on: hooligem üksteisest. Viimasel paaril aastal oleme olnud sunnitud vähem inimestega kohtuma, nüüd on jälle maailm avanenud ning saame rõõmu tunda südantsoojendavatest kontaktidest. Hetk, kui sul on eriline äratundmine võõra inimesega, kellega just kohtusid, või siis armsa lähedasega, kellega oled kogu oma elu jaganud. Või hetk, kui tunned, et teie mõlema mõtted käivad samu radu ja Sa ei jõua ära oodata, mida teisel öelda on. Need on erilised hetked, mis suurendavad rõõmu- ja õnnetunnet ning annavad elule värvi,“ annab Jaana Pärn värvika ülevaate värvitooni V413 tooni sisse peidetud ideedest.

Kuidas Tikkurila aasta värv valitakse?

Aasta värvi valikut peetakse niipalju oluliseks tööks, et sel on lausa mandrite ülene iseloom. „Seekord kasutasime alginfona PPG ehk Pittsburgh Plate Glass kontserni poolt korraldatud töötubade tulemusi (Tikkurila kuulub alates 2021. aastas ülemaailmsesse PPG kontserni, mis on tegev nii värvide, pinnakatete kui ka lennunduse, autotööstuse, pakendite ja merenduse valdkonnas). Lisaks sellele tegime ka Tikkurila enda tiimis ajurünnaku, mille tulemusel töötasime välja esmase kampaania põhiidee ja värvikollektsiooni. Lõpliku nägemuse loomisel võtsime aluseks ka hetke sisekujunduse trendid ja stiilid ning emotsioonid ja assotsiatsioonid, mis sobiksid Tikkurila soovitud sõnumiga,“ vaatab turundusjuht tagasi mullusele pikale protsessile.

Uus toon on ilus asi, aga mida teha neil, kes sooviksid Rosy Momenti soojusest osa saada? Selge – uue maja puhul on kõik lihtne. Aga kel maja kõik ruumid juba värvkatte all, näiteks mulluse valiku, Kestreliga värvitud? Kas jätkata interjööri kujundamist selle uue tooniga värvitud pindade lisamisega või pigem alustada nö nullist? Selle peale on muidugi mõeldud, kinnitab Jaana Pärn.

„Huvitav on see, et tänavuseks tuli osa toone eelmise aasta kollektsioonist üle ehk need on jätkuvalt moes. Näiteks pruun L478 Kestrel, sinakasroheline S440 Silk Road ja hallikasroheline X447 Sea Smoke. Seega, nende toonide puhul on kodu endiselt trendikas – kellele on ka trendides orienteerumine oluline. Ja eks see värvitoonide muutmine oma kodus sõltub ka sisustusest,“ märgib ta. „Kas uus toon sobitub olemasoleva mööbliga (sest ilmselt igal aastal mööblit ikka välja ei vaheta)? Värvitoonide muutmisel on oluline enda sisetunne ja äratundmine. Juhul, kui sa tunned, et soovid muutust või värskendust, siis hakkad otsima uusi värvilahendusi ja oled avatud inspiratsioonile.“

Foto: Tikkurila

Tikkurila uus mobiiliäpp lihtsustab värvitoonide valimist

Jaana Pärn jätkab täiesti praktilise näpunäitega: „Kindlasti ei ole reeglit, kas värvida kõik seinad üle ja alustada nn nullist või täiendada olemasolevat sisekujundust mõne uue värvitooniga. Oluline, et kodu värvilahendus toimiks tervikuna ja sobiks inimestele, kes seal elavad. Selleks, et saada kindlust juurde, milline värvitoon valida, saad appi võtta Tikkurila uue tasuta mobiiliäpi Colour Master.“

Rakenduses saab katsetada värvitoonide sobivust näiteks oma toast tehtud fotol või ka otse liitreaalsuses. Rakendus võimaldab ka värvitoone tuvastada – kui leiad mõne huvitava tooni kas paberajakirjast, veebifotolt, näiteks Instagramist või Pinterestist, siis äpiga saab leida neile toonidele kõige lähedasema tooninumbri Tikkurila värvikaardilt. Loe äpi kohta rohkem Tikkurila kodulehelt või laadi see kohe endale alla Google Play`st või App Store`st ning proovi järgi.

Foto: Tikkurila

„Kokkuvõtteks võin öelda: see on igaühe enda tunnetus, kuid teadlikult Tikkurila ei jälgi seda, et erinevate aastate värvid omavahel lõpuni sobiksid, muutusi on meie värvilises maailmas ikka vaja teha. Meie jaoks on oluline välja tulla just konkreetsel aastal moes oleva tooniga ning kollektsiooni toonidega, mis sobituvad antud aasta värviga. Ja oleme seda teinud tõesti juba kaheksa aastat. Inimestele ilmselt meeldib,“ usub Tikkurila turundusjuht Jaana Pärn.

Rohkem infot Tikkurila aasta värvi ja kollektsiooni toonide kohta loe kodulehelt või Tikkurila FB-st või instagramist.

Vaata Tikkurila aasta värvi 2023 avaürituse lühivideot.

Tikkurila aasta värv 2023 esitlus

Tikkurila aasta värvi 2023 kontseptsiooni tutvustus Irina Hanhisalo, Tikkurila värvitoodete kategooria juhi poolt. 

Tikkurila aasta värvi 2023 kontseptsiooni tutvustus

Sarnased artiklid