Husqvarna müügi- ja tootespetsialisti Andrus Soomeri sõnul on akuniiduk tiheasustusega alades populaarsem olulisel põhjusel. “Akutoitel niidukid teevad väga vähe müra! Nendega võib rahulikult niita pühapäeva hommikul, kui seda soovid, naabrite kõrvu see ei kosta. Praeguseks on akuniidukid juba nii levinud, et paljud ei mäletagi neid aegu, kui pühapäeva hommikul sai ärgata õuest kostva niidumüra peale. Bensiininiidukid tekitavad aga seda kõigile tuttavat iseloomulikku mürinat, mis võib naabreid häirida,” räägib Soomer.
Soomer lisab, et niidukid erinevad ka selle poolest, milline on nende kasutamisest tekkiv mõju keskkonnale ja kasutaja tervisele. “Bensiinimootoriga niiduki kasutamisel tekivad bensiinipõlemise jäägid, mis jõuavad keskkonda ja ka niitja hingamisteedesse – sisuliselt kõnnib niitja ju heitgaasidesse sisse. Akuniidukil ei teki töö käigus aga mingeid jääke, mis reostaksid keskkonda või mõjutaksid inimese tervist, õhk jääb puhtam,” lisab Soomer.
Husqvarna järelteeninduse spetsialisti Aivo Smiti sõnul on akutoitel niidukeid ka oluliselt lihtsam käivitada. “Paljud ei jaksa bensiininiidukeid starterkäivitusest tööle panna. Akuniiduki tööle saamiseks on vaja aga lihtsalt nuppu vajutada ja pärast jälle nupust välja lülitada. Jõudu ega mingeid eritehnikaid ei ole vaja,” räägib Smitt.
Smiti sõnul on paljude ostjate jaoks uue niiduki jaoks esmapilgul määravaks nende hind. “Tavalised akutoitel niidukid on enamasti samas hinnatasemes kallima kategooria bensiininiidukitega. Seda aga eelkõige sellepärast, et akuniidukit ostes on koheselt vaja ka akusid ja akulaadijat ning kogu komplekt tulebki alguses kallim, kui osta lihtsalt bensiininiiduk,” räägib Smitt.
Smitt aga lisab, et samas on akuniidukiga töötamise kulud oluliselt madalamad, mistõttu saab nende hinnavahe ajaga tasa teha. “Aku- ja bensiininiiduki ühe hooaja töö kulu vahe on ligi kümnekordne. Bensiini hind on ju elektri omast oluliselt kõrgem, mistõttu juba ühe niitmisega kulub bensiinile ligi kümme korda rohkem raha kui elektriga akut laadides,” selgitab Smitt. Lisaks vajab bensiininiiduk ka rohkem hooldamist: hea peremees vahetab sel masinal igal hooajal filtrid, küünlad ja õli. Kõike seda akuniiduk aga ei vaja. “Sisuliselt “teenib” akuniiduk umbes kuue aastaga hinnavahe bensiininiidukiga tasa. Sealt edasi muutub akuniiduk juba bensiininiidukist soodsamaks,” lisab Smitt.
Soomer lisab, et akuseadmete puhul on hea ka see, et Husqvarna akuseadmetes on akud üldjuhul ristkasutatavad. Husqvarna kõikides akuseadmetes saab kasutada samasuguseid akusid. Kui majapidamises on juba mõni Husqvarna akuseade, akud ja laadija, siis akuniiduki ostmisel ei ole uusi akusid vaja juurde osta. Aku kulu jaotub mitme tööriista peale,” selgitab Soomer.
Akut ei tohi jätta tühjana seisma!
Husqvarna järelteeninduse spetsialist Aivo Smitt rõhutab, et akutoodete kasutajad peavad kindlasti jälgima, et tühjaks kasutatud akut ei jäetaks pikemaks ajaks lihtsalt seisma. Liiga tühi aku võib seismisel ületühjeneda ja hiljem ei ole seda enam võimalik laadida ega kasutada – siis on ainuke variant osta uus aku. Smiti sõnul on akudel kaitsemehhanism, mis ei lase ohutuse tõttu laadida ega kasutada akusid, mis on tühjenenud alla kriitilise piiri.
“Pärast akuniidukiga niitmist või muu akuseadme kasutamist tuleks akud täis laadida. Akude pikemaajalisel hoiustamisel tuleks jälgida, et akud oleks laetud vähemalt 50% peale ehk siis poolele tasemele. See tagab, et ka pikemal seismisel ei tühjene aku alla kriitilise piiri, pärast mida ei ole seda enam võimalik kasutada,” soovitab Smitt.
Samuti soovitab Smitt akusid hoiustada plusskraadides, sest ka külmakraadid ei mõju akude kasutuseale hästi.