Üha enam eelistatakse "võtmed kätte" maju

Risto Pesonen
Väikemaja ehitamine ei ole tänapäeval enam pelgalt niisama ehitamine. | Rakennusmaailma

Kas valikud pakettmajade suhtes kuuluvad rohkem tarnemajanduse või turumajanduse valdkonda? Asi peaks olema ju selge, sest majaehitusfirmad väidavad, et pakuvad potentsiaalsetele klientidele just seda, mida soovitakse. Aga kas see tegelikkuses ikka on nii?

Väikemajade projekteerimise ikooniliseks persooniks peetav Soome arhitekt Olli Lehtovuori arvab, et massiivne reklaam ja võimaluste paljusus ajavad eluasemevajajal pea kergesti sassi ja mõjutavad ka rohkem valikutrende.
Selge on seegi, et tarbija ei tugine oma eluaseme hankimise otsustustes ainuüksi ratsionaalsele  mõtlemisele, vaid oma rolli mängib ka tunnetuslikkus.
Valiku tegemisel on tugevaimateks mõjutajateks otsustamise hetkel meeles olevad vajadused eluaseme suhtes ning eelnevalt kogetud hinnangud, aga ka oma rahakoti paksus, enese riskijulgus ja turul olevad pakkumised. Kergesti otsustatakse jääda tuntud ja turvalisena tunduvate lahenduste eelistajaks ja niimoodi majaostjad piiravad oma võimalikke muid elamismugavusega seotud võimalusi.

Edasi lugemiseks

Sarnased artiklid